Laatste bericht

Na een leuke en leerrijke maand stage, is onze laatste stagedag ook ten einde aan het lopen... met pijn in ons hart hebben we gisteren al een stuk afscheid genomen van de lieve zusters die zo goed voor ons gezorgd hebben! Gisterennamiddag hebben we een Belgisch avondmaal gekookt voor de zusters en de dokters; wortelsoep, wok met noodels en kip en last but not least: een overheerlijke bananencake. Iedereen heeft ervan genoten (dat zeggen ze ons toch :) ) daarna hebben de zusters voor ons een mooi afscheidsliedje gezongen en kregen we een prachtige sjaal, dit was een zeer emotioneel moment. Op onze laatste dag vandaag (26/02) hebben we heel wat laatste foto's genomen en onze valiezen gemaakt. Natuurlijk kregen we een eindevaluatie waarbij we jullie met trots kunnen zeggen dat iedereen geslaagd is ! Morgenochtend om 9u30 vertrekken we richting de luchthaven om daar de vlieger te nemen terug richting Kolkata om daar nog 2 dagen te genieten om dan de lange vlucht richting ons koude België te nemen! Moe maar voldaan, is dit ook ons laatste blogbericht!

VIVES HBO5 verpleegkunde
Doorniksesteenweg 145
8500 Kortrijk
+32(0)56280600
www.rhizo.be/verpleegkunde

Uitstap Rangaroon, Darjeelingstreek

Van zaterdag 17 februari tem woensdag 22 februari beleefden we een onvergetelijke ervaring aan Indische cultuur, waar we logeerden in de trekkershut, sedert april 2017 officieel geopend, opgericht en gesponsord door Belgische vrijwilligers, om de arme plaatselijke bevolking steun te bieden. We bezochten de theeplantage, vele Boeddhistische en Hindoeïstische tempels, tevens werden we uitgenodigd op een trouwfeest waar we zelfs mee mochten genieten van de heerlijke Nepalese feestmaaltijd. We deden een trektocht van 16 km doorheen het woud. Op onze laatste avond werden we verrast in onze hut, door een band die Nepalese volksmuziek bracht, we zongen samen wereldhits en kregen een glas lokale drank aangeboden. 's Anderendaags stond de taxi reeds klaar om 6u30 om de Toytrein van 8u te halen in Darjeeling Himalayan Railway, tot in Ghum, waar we ons ontbijt kregen in een plaatselijk handelszaakje. Nadien namen we terug de taxi en snoven onderweg hier en daar nog wat cultuur op. In het Mirikmeer stopten we voor ons middagmaal, de French Frites, op zijn Indisch, smaakten wel! In Siliguri stond Sr Thérésa met haar taxi ons reeds op te wachten om in Mohit Nagar terug met open armen ontvangen te worden door al die lieve zusters hier.

Uitgenodigd bij tandarts Dr. Mousami en namiddaguitstap met Dr. Sushil, medische hulp aan plaatselijke bevolking in een afgelegen dorp.                    Bezoek weeskinderen en traktaat door Dr. Sushil

Donderdag, 15 februari, zijn we allen samen met de zusters en Dr. Sushil uitgenodigd geweest bij de sympathieke tandarts, Orthodentiste Dr. Mousami, omwille van de viering van de Godin Kali, feestdag bij het Hindoeïsme. We werden vriendelijk onthaald en rondgeleid in haar prachtige huis, en daar kregen we een heerlijke spicy maaltijd voorgeschoteld.

Vrijdagnamiddag, 16 februari, zijn we samen met Dr. Sushil en Sr. Thérésa naar een dorp gereden om daar de armere bevolking medische hulp te bieden. Evelien en Isabel namen de bloeddrukken af en Lore, Tamara en Caroline boden hulp om, nadat de mensen onderzocht werden door de dokter, de juiste medicatie mee te geven. We werkten door tot in de late uren, zodat iedereen aan de beurt kon komen. Na een geslaagde namiddag, reden we nog door om de weeskinderen te bezoeken, die een dansje voor ons hadden voorbereid.

Tot slot werden we door onze dokter nog getracteerd op een heerlijk avondmaal in een Indisch restaurant.

De eerste week zit erop. Na een gezellige avond samen, mochten we voor de zondag toch vroeg uit de veren om naar de mis te gaan van 8u. Met kleine oogjes na een stevig ontbijt stond de chauffeur ons op te wachten. Na een bezonnen moment bezochten we nog de plaatselijke zondagmarkt. Voor slechts 150 Roepies ( zo'n 2...

Onze tweede stagedag was een hele ervaring ! hele drukke ochtend, maar in de namiddag hadden we eventjes tijd om alle artsen te ontmoeten, het ziekenhuis is zoveel gegroeid het voorbije jaar waardoor er plaats is gemaakt voor meerdere consultaties bij verschillende artsen, zoals: een dermatoloog, tandarts, neus-keel-oor arts,...) we waren zeer...

Deze voormiddag zijn we 2 uur op dienst geweest om daarna de lokale bevolking een beetje beter te leren kennen, na een wandeling in het drop zijn we naar de Carmel sisters geweest samen met zuster Thérèsa, daar hebben we een fijn gesprek gehad met de zusters die normaal maar 1 uur per dag mogen spreken, en hun klooster niet...

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin